Una frase ad effetto per affrontare un tema trasversale e costante: il rapporto tra l'informazione via Web e i media tradizionali.
Il titolo l'ho ripreso da un articolo di Kalena Jordan, intitolato appunto How Social Media is Killing CNN. Il pezzo prende in analisi l'attacco terroristico a Mumbai di qualche settimana fa, mettendo in luce la copertura capillare dell'evento offerta da blogger e navigatori.
Un caso drammatico che spinge l'autrice a chiedersi:
does the immediacy of social media have the ability to kill off traditional news agencies such as CNN and BBC?
sottolineando che Internet (grassetto mio)
It's faster, cheaper and interactive. [People] can subscribe to the feeds of digital journalists and bloggers they like, they can search news by region, category or timeline and thanks to social networking, can be informed the very instant news happens in the world.
Si tratta naturalmente di argomenti già sentiti e metabolizzati. Trovo interessante però una conclusione a cui arriva la Jordan: i blog stanno implicando un'evoluzione della scrittura giornalistica e dei reporter tout court (grassetto mio)
Blogging is the ultimate equalizer. Just like brick and mortar businesses had to come to terms with e-commerce, writers need to adapt to the digital medium and morph their skills to suit, not throw tantrums and claim that the sky is falling.
e sintetizza il quadro generale in
Social media sites provide the channels to reach a mass audience and blogs provide the content. Blogging - even on a micro scale like Twitter - unlocks the journalist inside everyone and that's not a bad thing.
Cosa ne pensate?